Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2019

Dog Day Afternoon («Σκυλίσια Μέρα»1975).Η «Σκυλίσια Μέρα» του Σίντνεϊ Λουμέτ βασίζεται σε μια αληθινή ιστορία που συνέβη στη Νέα Υόρκη το καλοκαίρι του 1972. Ο Λουμέτ κινηματογραφεί στη «Σκυλίσια Μέρα» ένα καθηλωτικό δράμα με απίστευτη αμεσότητα. Ο αμερόληπτος και αναπάντεχα συγκινητικός φακός του, ακολουθεί τον Αλ Πατσίνο σε μία από τις καλύτερες ερμηνείες της καριέρας του και καταθέτει μία από τις σπουδαιότερες ταινίες των ΄70s.Αν και ήταν υποψήφια σε αρκετές κατηγορίες των Όσκαρ και των βραβείων Χρυσής Σφαίρας, κέρδισε μόνο το Όσκαρ καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου. Το ότι ένας παντρεμένος ομοφυλόφιλος με δύο παιδιά αποφασίζει να ληστέψει μια τράπεζα με σκοπό να βοηθήσει τον εραστή του να κάνει εγχείρηση αλλαγής φύλου φαντάζει αρκετά τραβηγμένο ακόμα και σήμερα και πιθανόν να μας περνάει απ΄το μυαλό η σκέψη ότι πρόκειται για το σενάριο μιας ταινίας που θέλει να προκαλέσει εντυπώσεις και να τραβήξει τα βλέμματα !Και σίγουρα αν αυτός είναι ο στόχος της το πετυχαίνει και μάλιστα αβασάνιστα! Αυτή ακριβώς είναι η ιστορία που προβάλλεται μέσα από το Dog Day Afternoon.
Το πιο εντυπωσιακό όμως είναι πως η συγκεκριμένη ταινία στηρίζεται σε πραγματικά γεγονότα που συντελέστηκαν στο Μπρούκλιν το 1972, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά ότι η ζωή φυλάει τις μεγαλύτερες εκπλήξεις και πλάθει τις πιο απίθανες ιστορίες ξεπερνώντας τις ανθρώπινες συλλήψεις αυτές καθαυτές.
Γυρισμένη σχεδόν κατ’αποκλειστικότητα στο εσωτερικό μιας τράπεζας , κάτι που μάλλον ξεχνιέται γρήγορα στην πορεία και δεν στερεί τίποτα από την ποικιλία που τη χαρακτηρίζει , η ταινία προσφέρει πλούσιο θέαμα και συναισθηματικές μεταπτώσεις μέσα από μια ανατρεπτική διαδοχή γεγονότων και καταστάσεων που περιλαμβάνουν τόσο κωμικά όσο και δραματικά στοιχεία αφήνοντας μάλλον μια γλυκόπικρη διάθεση και έντονο κοινωνικό προβληματισμό, καθώς φωτογραφίζει όχι μόνο κοινωνικά αλλά και πολιτειακά ζητήματα. Κοινωνικά φαινόμενα που στην εποχή μας πλέον συνθέτουν την καθημερινότητά μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 Το 2022 έφυγε .Χρυσή  κινηματογραφική χρονιά δεν θα τη λέγαμε αλλά κάποια διαμαντάκια υπήρξαν. Ας τα δούμε αναλυτικά:  1) BLACK PHONE:  Μετ...