Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2020

Ο σκηνοθετης Robert Zemeckis ( Contact ) φανερά  επηρεασμένος απο τις τεχνικές του μέτρ του είδους Alfred Hitchcock , μας παρουσιάζει ενα ευτυχισμένο ζευγάρι που ζεί με απόλυτη ευτυχία εώς ότου το φάντασμα μιας όμορφης κοπέλας στοιχειώνει το σπιτι τους.

Ο σκηνοθέτης Robert Zemeckis γνωστός από την υπερεπιτυχημένη τριλογία του Back to the Future και κάτοχος Όσκαρ λόγω του Forest Camp, ασχολείται εδώ με το μεταφυσικό στοιχείο, ένα θέμα που τον απασχόλησε και στο The Contact του 1997, διαφορετικά βέβαια.

Και μόνο τα ονόματα των πρωταγωνιστών, του Harrison Ford και της Michelle Pfeiffer   αρκούν για να φέρουν την επιτυχία σε μια ταινία. Εδώ όμως πέρα από τα ονόματα η ιστορία παίζει τον πρώτο ρόλο, καθηλώνοντας το κοινό από την αγωνία!  Ο Robert Zemekis δημιουργεί συνεχείς ανατροπές και έντονο σασπένς κρατώντας το ενδιαφέρον αμείωτο ως το τέλος.

Ενα έντονο χαρακτηριστικό της ταινίας είναι η απουσία ομιλίας . Ένα μεγάλο μέρος της ειναι σχεδόν σιωπηλό ... ακουγέται ο ήχος της αναπνοής , πατήματα , πόρτες που τρίζουν ... ένα ακόμη στοιχείο λοιπόν που δημιουργεί ένταση . Η μουσική υπόκρουση , σημαντικό στοιχειό ενός θρίλερ , είναι άκρως ικανοποιητική : μπορεί να μην υπάρχει σε όλες τις σκηνές μουσική αλλά εκεί που υπάρχει δένει μοναδικά με τα υπόλοιπα.

Ο τρόπος κινηματογράφησης θυμίζει έντονα την τεχνική του Alfred Hitchcock.
O Zemeckis δεν προσπάθησε να αντιγράψει ή να μιμηθεί τον σκηνοθέτη-μύθο, απλώς από ότι φαίνεται ήθελε να επαναφέρει τον ψυχολογικό τρόμο που διακατείχε τις ταινίες του Hitchcock, σε συνδυασμό όμως με το εξωπραγματικό στοιχείο.

Κάτι που ο Hitchcock δεν επιχείρησε ποτέ.

Η πλοκή της ταινίας είναι η εξής:Η ζωή της Κλέ
ρ, συζύγου ενός καθηγητή, αναστατώνεται όταν αρχίζει να βλέπει το όραμα μιας γυναίκας της οποίας αγνοεί την ταυτότητα. Πρόκειται για φάντασμα ή παραίσθηση; Και τι σχέση μπορεί να έχει το σκοτεινό παρελθόν του ζεύγους με αυτή την εκδικητική μορφή από το υπερπέραν;

Ο Harrison Ford είχε ως συμπρωταγωνίστρια την Michelle Pfeiffer, με τον μισθό τους να φτάνει συνολικά τα 30 εκατομμύρια δολάρια. Βάση λοιπόν του μισθού των δύο ηθοποιών, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι ο προϋπολογισμός της ταινίας ήταν τριπλάσιος, φτάνοντας τα 100 εκατομμύρια δολάρια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 Το 2022 έφυγε .Χρυσή  κινηματογραφική χρονιά δεν θα τη λέγαμε αλλά κάποια διαμαντάκια υπήρξαν. Ας τα δούμε αναλυτικά:  1) BLACK PHONE:  Μετ...