Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2021

 

THE POSTMAN ALWAYS RINGS TWICE(1946 )


Αφήσαμε τα νουάρ – τρόμου φιλμ, για χάρη των δραματικών νουάρ! Μένουμε λοιπόν στα άσπρα – μαύρα σενάρια και στις απίστευτες εκείνες κινηματογραφικές οπτικές, για μια ακόμη φορά. Για χάρη μιας ακόμη ταινίας, αν προτιμάτε. Όχι μας οποιασδήποτε. Πρόκειται για ένα από τα 10 καλύτερα φιλμ του είδους! Αν ψάχνετε για …ταχυδρόμο, θα τον βρείτε μόνο στον τίτλο! Οι λέξεις όμως δεν μπήκαν τυχαία, ούτε παραπλανητικά. Όλα εδώ έχουν σχεδιαστεί με έναν απίθανο τρόπο και οι εκπλήξεις που σας περιμένουν είναι τόσες πολλές, όσες φορές θα αλλάζει τροπή η ιστορία! Της …ανατροπής λοιπόν το εγκώμιο!

Το ομώνυμο διήγημα του James M. Cain, δημοσιεύτηκε το 1934. Ο Cain έδωσε πολλά στο φιλμ νουάρ με τα βιβλία του.  Double Indemnity(1936), Past All Dishonor (1946), Sinful Woman (1948), The Root of His Evil (1951). Το Χόλυγουντ μετέφερε και άλλου τύπου έργα του στον κινηματογράφο, όπως τα Algiers, Stand Up and Fight, Gypsy Wildcat και Mildred Pierce, μεατξύ άλλων. Παρ` όλα αυτά, μπήκε στο μάτι και την περίφημη λίστα του γερουσιαστή Μακάρθυ, κατηγορήθηκε για κομμουνιστικές αντιλήψεις, ενώ είχε και άλλου τύπου προβλήματα. Όπως αυτά με τον James T. Farrell, πρόεδρο το`46 της ένωσης Αμερικανών συγγραφέων(American Writers Association). Πάντως, η καριέρα του δεν φρενάρησε από όλα αυτά.

Στην πραγματικότητα, η μεταφορά του 1946 δεν είναι η πρώτη, για τον «Ταχυδρόμο». Είχε προηγηθεί μια Γαλλική εκδοχή του 1939, με τίτλο Le Dernier Tournant (The Last Turning), αλλά και η αντίστοιχη Ιταλική, με τίτλο Ossessione (Obsession), το 1942! Η Ευρώπη συνεπώς, είχε ανακαλύψει την νουβέλα του Cain ενωρίτερα από τους Αμερικανούς. Όμως, αυτό εδώ έμελε να μας μείνει όλους, σαν το κορυφαίο πέρασμα του μπροστά από τον κινηματογραφικό φακό. Ακόμη και αν η ταινία του Bob Rafelson του 1982, ήταν εξίσου πανέμορφη(Τζάκ Νίκολσον – Τζέσικα Λάνγκ). Ο σκηνοθέτης που ανέλαβε το εγχείρημα, ήταν ο Tay Garnett στην καλύτερη ίσως στιγμή της καριέρας του. Παραγωγή Carey Wilson, σενάριο τροποποιημένο κατάλληλα για την μεγάλη οθόνη, από τους Harry Ruskin και Niven Busch. Υπέροχη μουσική από τους George Bassman, Erich Zeisl, ο οποίος δεν αναγράφεται στους συντελεστές! Το μοντάζ το έκανε ο George White και η εταιρεία που χρηματοδότησε το πλάνο, ήταν η Metro-Goldwyn-Mayer. Διάρκεια 113 λεπτά και λίγα είναι!


Ο John Garfield είναι ένας περιπλανώμενος της Αμερικάνικης υπαίθρου, που σταματάει για δείπνο σε ένα μικρό μοτέλ. Τα πράγματα περιπλέκονται, όταν η εμφάνιση της Lana Turner(σύζυγου του ιδιοκτήτη), τον θαμπώνει με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, που συνέβαινε με τις κάμερες και τους θεατές, σε κάθε ταινία της Αμερικανίδας σταρ! Τι να κάνει ο Garfield τώρα και κάθε ένας στη θέση του, όταν μπαίνει η μοιραία γυναίκα Lana Turner όλο νάζι και …υπονοούμενα; Όχι, πείτε μου! Αναμενώμενο λοιπόν το φλερτ να …προχωρήσει παρακάτω και οι δύο πρωταγωνιστές να γίνουν εραστές. Όλα αυτά κάτω από την μύτη του σύζυγου Cecil Kellaway, που είναι και Ελληνικής καταγωγής παρακαλώ! Η Turner παίζει το παιγνίδι της βέβαια, επιδιώκοντας να βγάλει από την μέση τον άντρα της και ο Gerfield είναι αυτός που χρειάζεται για να το επιτύχει! Το σενάριο είναι αριστουργηματικό! Ο σερίφης της πόλης είναι ο Leon Ames, ενώ σε δεύτερους ρόλους εμφανίζονται ακόμη και οι Hume Cronyn, Leon Ames, Audrey Totter, Alan Reed, Jeff York.


Η Metro-Goldwyn-Mayer είχε πολλά προβλήματα με την επιτροπή βίας και ερωτικών σκηνών(μια επιτροπή «πάρε ψαλίδι – κόψε σκηνή» με άλλα λόγια!), που θεώρησε ότι το φιλμ είχε πολλά που έπρεπε να αφιρεθούν, ώστε να προβληθεί δίχως να προσβάλει τα …μάτια των θεατών! Θέατρο παραλόγου και εδώ, από την απόλυτα πουριτανική Αμερικάνικη λειτουργία των θεσμών και της κοινωνίας, που δίνει μαθήματα σεμνοτυφίας και υποκριτικής! Τα ίδια είχε πάθει ακόμη μια ταινία του συγγραφέα James M. Cain, το Double Indemnity της Paramount, το 1944. Οι λόγοι που της «περιέκοψαν» καλλιτεχνικά εκείνη, ήταν τα πολλά τατουάζ των ηθοποιών! Σας είπα και πριν, ότι τον είχαν βάλει στο μάτι τον Cain.


Παρά τα όποια εμπόδια, από οποιαδήποτε κατεύθυνση και αν προήρθαν, η ταινία τράβηξε σα μαγνήτης τους θεατές, σε όσες αίθουσες προβλήθηκε! Ήταν μια τεράστια εμπορική επιτυχία για την Metro-Goldwyn-Mayer. Να αναφέρω και τις κριτικές που δέχτηκε και οι οποίες ήταν πραγματικά απροσδόκητα θετικές!

Στοιχεία χρήσιμα και πληροφορίες, μπορείτε να βρείτε ακολουθώντας τους πιο κάτω συνδέσμους.

http://www.imdb.com/title/tt0038854/


http://tcmdb.com/title/title.jsp?stid=378

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Postman_Always_Rings_Twice_%28film%29


Πηγή:Cineoasis.Wordpress

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 Το 2022 έφυγε .Χρυσή  κινηματογραφική χρονιά δεν θα τη λέγαμε αλλά κάποια διαμαντάκια υπήρξαν. Ας τα δούμε αναλυτικά:  1) BLACK PHONE:  Μετ...