Τετάρτη 17 Ιουλίου 2019

Ακόμα μου ρχονται στο μυαλό οι εικόνες του πατέρα μου που έβλεπε τα αγαπημένα του γουέστερν στην κρατική τηλεόραση τότε και έτσι έμαθα και εγώ δίπλα του το είδος αυτό καθώς βεβαίως και πολλά άλλα.Αλά τώρα θα μιλήσω λίγο για το είδος αυτό και συγκεκριμένα έναν σπουδαίο ηθοποιό του είδους.Από τη δεκαετία του 1930 έως τις αρχές της δεκαετίας του 1960, τα γουέστερν ήταν ένα από τα πιο ανθεκτικά είδη του αμερικανικού κινηματογράφου.Το σπαγκέτι γουέστερν γεννήθηκε το πρώτο μισό της δεκαετίας του εξήντα και διήρκεσε μέχρι το δεύτερο μισό της δεκαετίας του εβδομήντα. Οφείλει το όνομά του στο γεγονός ότι τα πιο πολλά σπαγκέτι σκηνοθετήθηκαν και παράχθηκαν από Ιταλούς, συχνά σε συνεργασία με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ειδικά με την Ισπανία και με τη Γερμανία. Η ονομασία «σπαγκέτι» ήταν αρχικά ένας υποτιμητικός όρος που έδιναν οι ξένοι κριτικοί σε αυτές τις ταινίες επειδή τις θεωρούσαν κατώτερες από τα αμερικανικά γουέστερν.Ο Ιταλός ηθοποιός Φράνκο Νέρο υπήρξε ο στυλοβάτης του γουέστερν- σπαγγέτι, στο οποίο συμμετείχαν και Ισπανοί και Γερμανοί και Γάλλοι.   Καθιερώθηκε και έγινε παγκοσμίως γνωστός όταν ο Sergio Corbucci κυκλοφορούσε το DJANGO το 1966. Από τότε ο Φράνκο Νέρο έχει πρωταγωνιστήσει σε δεκάδες σπαγγέτι γουέστερν, περιπέτειες, αστυνομικές και γκανγκστερικές ταινίες με πολύ μεγάλη επιτυχία, συνεργαζόμενος με μεγάλους σκηνοθέτες της περιόδου όπως ο Enzo G. Castellari και ο Lucio Fulci.Σπούδασε υποκριτική στο Μιλάνο.Στην ταινία Camelot το 1967 γνωρίστηκε με την Βανέσα Ρεντγκρέιβ και ετσι δημιουργήθηκε ενα μεγάλος έρωτας.Βανέσα και Φράνκο θα πρωταγωνιστούσαν μαζί σε μια σειρά από ταινίες -ανάμεσά τους το "Έγκλημα στο Όριαν Εξπρές"- και απέκτησαν το 1969 ένα γιο, το σκηνοθέτη και συγγραφέα, Κάρλο Γκάμπριελ Νέρο.Αν και γνωστός κυρίως για το «Django», ο Φράνκο Νέρο έχει εμφανιστεί στα  «Τριστάνα» του Λουίς Μπουνιουέλ και «Die Hard 2», ενώ έκανε ένα cameo στην ταινία του Ταραντίνο, στη σκηνή όπου ζητούσε από τον Τζέιμι Φοξ να συλλαβίσει το όνομά του!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 Το 2022 έφυγε .Χρυσή  κινηματογραφική χρονιά δεν θα τη λέγαμε αλλά κάποια διαμαντάκια υπήρξαν. Ας τα δούμε αναλυτικά:  1) BLACK PHONE:  Μετ...