Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου 2021

 Ένας από τους μεγαλύτερους ηθοποιούς της Μεθόδου και ίσως ένας από τους μέγιστους γενικώς που δεν πρόφτασαν να ολοκληρωθούν καλλιτεχνικά, ο Montgomery Clift .


Αν και πολλοί ηθοποιοί και ηθοποιοί πηγαίνουν στο Hollywood αναζητώντας ρόλους, οι ρόλοι αντιστράφηκαν στην αρχή για τον Montgomery Clift. Το Hollywood τον κυνήγησε αναζητώντας ένα νέο αστέρι. Ο Monty είχε ήδη αποδείξει τα ταλέντα του στο Broadway και οι παραγωγοί και οι σκηνοθέτες του Hollywood τον κυνηγούσαν συνεχώς για να πρωταγωνιστήσει σχεδόν σε οποιαδήποτε ταινία. Το 1946, παραδέχτηκε τις προσπάθειές τους. Μετά από 12 χρόνια απόρριψης κάθε σεναρίου που toy πρότειναν οι σκηνοθέτες, ο Monty βρήκε τελικά ένα σενάριο πολύ ενδιαφέρον για να το απορρίψει. Ήταν ένα γουέστερν με συμπρωταγωνιστή τον Τζον Γουέιν, με τίτλο Red River. Η μετακόμιση από το Broadway στο Hollywood δεν άλλαξε την αφοσίωσή του και την επιθυμία του για σκηνική υποκριτική, αλλά η ζωή του Monty γέμισε σύντομα με νέες και εξωτικές εμπειρίες.

Ο Montgomery Clift γεννήθηκε στις 17 Οκτωβρίου 1920 στην Omaha της Nebraska. Ο πατέρας του, William Brooks Clift, ήταν ένας επιτυχημένος χρηματιστής της Wall Street. Η μητέρα του, Ethel Anderson, είχε και τους δύο γονικούς ρόλους όσο ο σύζυγός της έλειπε. Συχνά έπαιρνε τον Monty, τη δίδυμη αδερφή του, Roberta, και τον μεγαλύτερο αδερφό του, Brooks, σε μακρινά ταξίδια στην Ευρώπη ή περνούσε χρόνο στο δεύτερο σπίτι τους στις Βερμούδες, ενώ ο πατέρας τους ήταν απασχολημένος με τη δουλειά στη Νέα Υόρκη.

 Δάσκαλοι ταξίδεψαν με την οικογένεια για να εκπαιδεύσουν τα παιδιά στο εξωτερικό. Όταν το χρηματιστήριο κατέρρευσε το 1929, Oι Clift's έπρεπε να συμμορφωθούν με έναν διαφορετικό τρόπο ζωής. Μετακόμισαν σε ένα λιτό σπίτι στη Sarasota της Φλόριντα όταν ο Montyήταν 13 ετών. Μπήκε σε μια τοπική θεατρική λέσχη νέων εκεί και δοκίμασε την υποκριτική για πρώτη φορά. Ο Μοντγκόμερι ήταν πολύ αφοσιωμένος στη δουλειά του και η μητέρα του είδε πόσο φυσικός φαινόταν στη σκηνή. Άρχισε να σπρώχνει τον Monty προς μια καριέρα ηθοποιού. Η οικογένειά του μετακόμισε στη Sharon  της Massachusettes όπου πέρασε από οντισιόν για το έργο του Broadway, Fly Away Home. Ο Monty πήρε το ρόλο και το έργο προβλήθηκε για δύο σεζόν. Η οικογένειά του μετακόμισε στο Μανχάταν όταν ο Monty εξασφάλισε άλλο ένα ρόλο στο έργο Dame Nature. Η πρωτιά του στο Dame Nature του χάρισε το αστέρι του Broadway μόλις στα 17 του.


Κατά τη διάρκεια των επόμενων τριών ετών, ο Monty πήρε τον κύριο ρόλο σε πολλά έργα του Broadway, συμπεριλαμβανομένων των There Shall Be No Night, The Skin of Our Teeth, Our Town και Foxhole in the Parlor. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, μέλη της κινηματογραφικής βιομηχανίας προσπαθούσαν συνεχώς να πείσουν τον Monty στο Hollywood. Απέρριψε κάθε πρόταση. Του άρεσε να παίζει, αλλά προτιμούσε τη σκηνή, όχι την κάμερα. Το πάθος του ήταν για τοBroadway. Όπως με κάθε αναπτυσσόμενο νεαρό αστέρι, τελικά αποφάσισε να επισκεφτεί το Hollywood για συνομιλίες, αλλά ήταν ανένδοτος να πάει εκεί με τους δικούς του όρους. Όταν η MGM δεν του έδινε τις συμφωνίες που ζήτησε, έφυγε από το στούντιο. Σχεδόν αμέσως, οι United Artists συμφώνησε με τους όρους του Monty και του δόθηκε το καστ μαζί με τον John Wayne και τον Walter Brennan σε αυτό που έγινε ένα από τα πιο διάσημα γουέστερν όλων των εποχών, το Red River. Ο Mondy ήταν ενθουσιασμένος που δοκίμασε έναν νέο τύπο ρόλου τόσο με την υποκριτική όσο και με μια ταινία γουέστερν. Αμέσως μετά την ολοκλήρωση του "Red River", του ζητήθηκε να παίξει τον Αμερικανό G.I. , Ralph Stevenson  στην ταινία  The Search(1948). Αυτή η εγκάρδια πολεμική ιστορία έδωσε στον Monty τη φήμη του στο Hollywood.

Έχοντας γίνει σταρ του Hollywood , ο Monty δημιούργησε πολλές νέες φιλίες. Μία από τις στενές του φίλες ήταν η Mira Rostova, η οποία καθοδηγούσε τον  Monty σχεδόν σε κάθε υποκριτικό ρόλο που είχε. Ίσως η πιο διάσημη φιλία στη ζωή του  Monty ήταν η σχέση του με την Elizabeth Taylor. Ο δεσμός μεταξύ τους ενισχύθηκε όταν οι δυο τους πρωταγωνίστησαν μαζί στο A Place in the Sun. Θα παίξει μαζί με την Taylor σε δύο άλλες ταινίες, το Raintree County (1956) και το Suddenly Last Summer (1959). Δέχτηκε και τους δύο ρόλους χωρίς καν να κοιτάξει σενάριο γιατί ήθελε να παίξει με την Taylor. Μετά το A Place in the Sun, ο Clift δεν έκανε ταινία για δύο χρόνια.

Η επιστροφή του στην κινηματογραφική οθόνη ήταν στο From Here to Eternity, το οποίο κέρδισε οκτώ Όσκαρ και χάρισε στον Monty υποψηφιότητα Καλύτερου Ηθοποιού. Συνέχισε να πρωταγωνιστεί στην ταινία του Χίτσκοκ I Confess και στην ταινία Indiscretion of an American Housewife πριν κάνει πάλι άλλη μια στάση από την υποκριτική. Ο  Monty δεν εμφανίστηκε σε σκηνή ή οθόνη για περισσότερα από τρία χρόνια.

Ένα βράδυ του Μαΐου του 1957, ο Monty δέχτηκε μια πρόσκληση από την Elizabeth Taylor για ένα δείπνο. Φοβούμενος ότι δεν θα μπορούσε να δει τον δρόμο για το σπίτι του , ο  Monty ήταν ο πρώτος που έφυγε εκείνο το βράδυ. Ξέφυγε από το δρόμο και το αυτοκίνητό του συγκρούστηκε σε στύλο τηλεφώνου. Το ατύχημα άφησε τον  Monty με σπασμένο σαγόνι και μύτη, θρυμματισμένη κοιλότητα κόλπων, δύο ελλείποντα δόντια και σοβαρά τραύματα στο πρόσωπο που απαιτούσαν πλαστική χειρουργική επέμβαση. Η αξιοσημείωτη ανάρρωσή του του  επέτρεψε να επιστρέψει στο σπίτι μετά από μόλις οκτώ εβδομάδες στο νοσοκομείο.

Μετά το ατύχημα, ο  Monty πρωταγωνίστησε σε επτά ταινίες και έλαβε υποψηφιότητα για Όσκαρ Β' Ανδρικού Ρόλου στο Judgment στη Νυρεμβέργη. Συμπρωταγωνίστησε επίσης στην ταινία The Misfits, η οποία ήταν η τελευταία ταινία της Marylin Monroe και του Clark Cable. Ο Monty επρόκειτο να συμπρωταγωνιστήσει με την Elizabeth Taylor στο Reflections in a Golden Eye, αλλά τα γυρίσματα θα ξεκινούσαν μόνο μετά το τρέχον έργο στο οποίο δούλευε. Έτσι, στο μεταξύ, του επιλέχτηκε για το The Defector. Κανείς δεν υποψιαζόταν ότι αυτός θα ήταν ο τελευταίος του ρόλος. Ενώ περίμενε να ξεκινήσει τη δουλειά στο Reflections, ο Clift υπέστη καρδιακή προσβολή και πέθανε στο σπίτι του στις 23 Ιουλίου 1966. Σε ηλικία 45 ετών, θάφτηκε στο νεκροταφείο Quaker, στο Brooklyn, στη Νέα Υόρκη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 Το 2022 έφυγε .Χρυσή  κινηματογραφική χρονιά δεν θα τη λέγαμε αλλά κάποια διαμαντάκια υπήρξαν. Ας τα δούμε αναλυτικά:  1) BLACK PHONE:  Μετ...