Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2020

 Ο Γιουλ Μπρίνερ και η Ντέμπορα Κερ πρωταγωνιστούν σε ένα από τα ωραιότερα μιούζικαλ όλων των εποχών.

Από το 1951 και μετά ο Γιουλ Μπρίνερ έπαιξε στο θέατρο έναν ρόλο που έμελλε να τον χαρακτηρίσει για πάντα. Ο Σιαμέζος βασιλιάς Μονγκούτ θα ήταν ρόλος ζωής (πάνω από 4.500 φορές τον ενσάρκωσε) και πέντε χρόνια αργότερα, το 1956 θα τον έχριζε πρωταγωνιστή, ουσιαστικά στην δεύτερή του κινηματογραφική εμφάνιση. Ο Μπρίνερ ξυρίζει το κεφάλι του για τις ανάγκες του ρόλου, το Yul Brynner look θα γινόταν μόδα έκτοτε και για πολλές δεκαετίες.

Ο Γιουλ Μπρίνερ αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα ηθοποιού που συνδύαζε το φυσικό ταλέντο με την καταγωγή. Και αυτό γιατί ήταν μίας σπάνιας ράτσας, που του προσέφερε απλόχερα την απαράμιλλη γοητεία του.

Προκειται για ενα αριστουργηματικο παραμυθι που παλλεται απο χρωματα, συναισθηματα, μαζι με χιουμορ και δραμα στο (τραγικο) φιναλε το οποιο μεταφερει στο σινεμα ενα θρυλικο μιουζικαλ που ανεβασαν το 1951 στο Μπροντγουεϊ οι Ροτζερς και Χαμερσταϊν και που με τη σειρα του βασιζεται στο βιβλιο της Μαργκαρετ Λαντον «Η Άννα και ο βασιλιας του Σιαμ». Βεβαια το φιλμ δεν ειναι απλως ενα αναλαφρο «παιδικο» μιουζικαλ αλλα καταδεικνυει τη διαφορα κουλτουρας και εθιμων των λαων, την αναγκη «αλληλοαποδοχης» των πολιτισμων, την σχετικοτητα της εννοιας του ελεγχου οσον αφορα την ανθρωπινη εξουσια. Μπορεις να το πεις αφελες με αδυναμιες φανερες αλλα προκειται για σπανιο εργο στην ιστορια του σινεμα. Τα πλανα γεματα υπεροχα χρωματα μοιαζουν σαν πινακες ζωγραφικης. 


Η ταινία εξασφάλισε το Όσκαρ A' Ανδρικού Ρόλου στο Γιουλ Μπρίνερ, ο οποίος κατάφερε να κατατροπώσει τη μεταθανάτια υποψηφιότητα του Τζέιμς Ντιν για το Ο Γίγας (The Giant) κι απέσπασε άλλα 4 όσκαρ σε σύνολο 9 υποψηφιοτήτων, αλλά όχι κι εκείνο καλύτερης ταινίας που πήγε στο Ο γύρος του κόσμου σε 80 ημέρες (Around The World In 80 Days, 1956).


Πηγή:Wikipedia-cine.gr-Cinemagazine.gr-Read more at: https://parallaximag.gr/life/gioul-mpriner-mongolos-emigkres-pou-katektise-to-choligount


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 Το 2022 έφυγε .Χρυσή  κινηματογραφική χρονιά δεν θα τη λέγαμε αλλά κάποια διαμαντάκια υπήρξαν. Ας τα δούμε αναλυτικά:  1) BLACK PHONE:  Μετ...