Γεννημένος στις 21 Ιουνίου του 1944, ο Τόνι Σκοτ ακολούθησε από νωρίς τα βήματα του μεγαλύτερου αδερφού του, Ρίντλεϊ, σπουδάζοντας καλές τέχνες στο Royal College of Art της Μ. Βρετανίας με σκοπό να γίνει ζωγράφος. Γρήγορα, όμως, τον απορρόφησε ο χώρος της διαφήμισης. Συνέταιρος του Ρϊντλεϊ στη διαφημιστική εταιρία Ridley Scott Associates, σκηνοθέτησε σειρά διαφημιστικών ενώ υπήρξε στην πραγματικότητα και ο διαχειριστής της εταιρίας για όσο χρόνο ο αδερφός του βρισκόταν στα γυρίσματα των ταινίων του.
Το σινεμά, όμως, υπήρχε πάντοτε στο μυαλό του Σκοτ, ο οποίος πριν ακόμη προσχωρήσει στην εταιρία του αδερφού του, ήθελε να αφιερωθεί στα ντοκιμαντέρ, εγκαταλείποντας όμως το όνειρο του για μια επιτυχημένη και προσοδοφόρα καριέρα στη διαφήμιση. Και ήταν εκεί, στα τέλη της δεκαετίας του ’70 και στις αρχές του ’80, όταν το Χόλιγουντ άρχισε να ενδιαφέρεται για τον μικρό αδερφό Σκοτ.
Η πρώτη του ταινία θα ήταν το «Hunger», ένα μετέπειτα cult της ιστορίας του κινηματογράφου με πρωταγωνιστές τον Ντέιβιντ Μπόουι, την Κατρίν Ντενέβ και την Σούζαν Σαράντον, ανταλλαγή της MGM για την πολυπόθητη μεταφορά του «Συνέντευξη με εναν Βρικόλακα» της Αν Ράις που ενδιέφερε περισσότερο τον Σκοτ. Μπορεί το «Hunger» να απέτυχε παταγωδώς στα ταμεία και ο Τόνι να αναγκάστηκε να επιστρέψει στη διαφήμιση, οι πιο υποψιασμένοι όμως είχαν ήδη δει στο πρώτο του αυτό στουντιακό σκηνοθετικό πόνημα ένα όραμα που εκφράστηκε κυρίως μέσα από την ατμοσφαιρική φωτογραφία και μια ακατάσχετη fun διάθεση, σήματα κατατεθέν της μετέπειτα κινηματογραφικής του καριέρας.
Ολα, ωστόσο, θα άλλαζαν όταν το 1985 ο Τζέρι Μπρουκχάιμερ θα εμπιστευόταν στον Σκοτ το «Τop Gun» επενδύοντας πάνω στην λατρεία που είχε από παιδί ο Σκοτ για τα αυτοκίνητα, τα αεροπλάνα και την ταχύτητα αλλά και ένα εντυπωσιακό διαφημιστικό που μόλις είχε γυρίσει για τη Saab. Η μεγάλη επιτυχία του «Top Gun» (περισσότερα από 176 εκατομμύρια δολάρια εισπράξεις στην Αμερική), έβαλε τον Τόνι Σκοτ στη λίστα με τους πιο προσοδοφόρους σκηνοθέτες του Χόλιγουντ για να ακολουθήσουν το δεύτερο μέρος του «Μπάτσου του Μπέβερλι Χιλς» με τον Εντι Μέρφι, το «Days of Thunder» το 1990, πάλι με τον Τομ Κρουζ που ο ίδιος είχε μετατρέψει σε σούπερ σταρ και το «The Last Boy Scout» του 1991 με τον Μπρους Γουίλις.
2 O Τόνι Σκοτ με τον Τομ Κρουζ στα γυρίσματα του «Days of Thunder»
Η δεύτερη μεγάλη στιγμή στην καριέρα του – από καλλιτεχνικής πλευράς – θα ερχόταν το 1993, όταν ο Σκοτ σκηνοθέτησε το «Τrue Romance» σε σενάριο των Κουέντιν Ταραντίνο και Ρότζερ Αβαρι, ενώ για τουλάχιστον δύο ακόμη δεκαετίες ο Σκοτ θα σκηνοθετούσε μερικές από τις πιο δυναμικές περιπέτειες του σύγχρονου σινεμά («Crimson Tide» το 1995, «Enemy of the State» το 1998. «Spy Game» το 2001 με τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ και τον Μπραντ Πιτ), ενώ θα συνεργαζόταν τέσσερις φορές με τον Ντένζελ Γουάσινγκτον σε ισόποσες ταινίες δράσης («Man on Fire» το 2004, «Déjà vu» το 2006, «The Taking of Pelham 123» το 2009 και το «Unstoppable» την τελευταία του ταινία το 2011) και θα εκτελούσε χρέη παραγωγή στα τηλεοπτικά «Numb3rs» (2005-2010) και στο πιο πρόσφατο και επιτυχημένο «The Good Wife».
Στα σχέδια του που θα μείνουν ανολοκλήρωτα συμπεριλαμβάνεται το πολυσυζητημένο σίκουελ του «Top Gun» (διαβάστε περισσότερα εδώ), στο οποίο κανείς δεν γνώριζε αν ο Σκοτ θα εμπλεκόταν τουλάχιστον ως παραγωγός, το «Hell's Angels» βασισμένο στην αυτοβιογραφία του Σόνι Μπέργκερ («Hell’s Angel: The Life and Times of Sonny Barger and the Hell’s Angels Motorcycle Club») για τις ταραχές του 2001 στο Λάφλιν της Νεβάδα, το «Potzdamer Platz», ένα δράμα για δύο στρατιώτες στο Νιου Τζέρσι, η κινηματογραφική διασκευή του «The Associate» του Τζον Γκρίσαμ και φυσικά ένα από τα πιο ενδιαφέροντα πρότζεκτ του, η διασκευή της «Αγριας Συμμορίας» του Σαμ Πέκινπα .
Πηγή:FLIX.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου