Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2020

H  digital εκτύπωση αυτή τη στιγμή κυριαρχεί στα εξώφυλλα-αφίσες όλων των κινηματογράφων την σημερινή εποχή.Πώς ήταν παλιά όμως και βασικά με ποιό τρόπο φτιαχνόντουσαν τα εξώφυλλα-αφίσες.


  Όποιος έχει βρεθεί στην οδό Βασιλίσσης Σοφίας 124 στους Αμπελόκηπους, σίγουρα έχει γυρίσει το κεφάλι του προκειμένου να παρατηρήσει, έστω και φευγαλέα, τα 2,5 επί 6,5 μέτρων έργα τέχνης, τα οποία κοσμούν τις εισόδους του κινηματογράφου «Αθήναιον».

Όλα αυτά τα χρόνια ζωγράφισε με το πινέλο του αμέτρητους πρωταγωνιστές του παγκόσμιου σινεμά. Από τον Κλιντ Ίστγουντ, τον Ομάρ Σαρίφ και την Τζούλι Κρίστι μέχρι τον «Πειρατή της Καραϊβικής» Τζόνι Ντεπ και τον αγαπημένο κινηματογραφικό ήρωα των παιδιών Χάρι Πότερ.

Ο Βασίλης Δημητρίου έκανε μια δουλειά, η οποία δεν "έσβηνε" μόνο στην Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως.

Ο Βασίλης Δημητρίου δεν είχε μόνο ξακουστό όνομα γι αυτό που έκανε στήν Ελλάδα,αλλά και σε όλη την ευρώπη.Αγαπημένος του ηθοποιός όπως είχε δηλώσει ήταν ο Κλίντ Ίστγουντ ο οποίος μάλιστα του είχε ζητήσει να του φτιάξει και μια αφίσα για το Μουσείο Κινηματογράφου του Λος Άντζελες.

Πιτσιρικάς όπως είχε δηλώσει και ο ίδιος ανέβαινε τα δέντρα όπως και πολλά παιδιά  της εποχής και παρακολουθούσε θερινό κινηματογράφο  και ο ιδιοκτήτης για να μήν πληρώνει εισητήριο του ανέθεσε να ζωγραφίζει τις αφίσες.

Μάλιστα η πρώτη που πίστεψε στο ταλέντο του όπως είχε δηλώσει και ο ίδιος ήταν η δασκάλα του η οποία μάλιστα η ίδια του αγόραζε μολύβια και  μπογιές.Ωστόσο οι γονείς δεν θέλαν με τίποτα να ακούνε για ζωγραφική.

Και έτσι ξεκίνησε αυτό το ωραίο ταξίδι στόν χώρο της κινηματογραφικής αφίσας τον οποίο τον υπηρέτησε για σχεδόν 60 χρόνια.

Ρεξ,  Ιντεάλ,  Πάνθεον , Αττικόν(ως τζαμπατζής ξεκίνησε), Απόλλωνας, Άνεσις και τελευταία του στάση το Αθήναιον το οποίο ήταν και ο τελευταίος κινηματογράφος με χειροποίητες αφίσες.

Δυστυχώς ο Βασίλης Δημητρίου είναι απο χθές παρελθόν ,αλλά οι αφίσες του πάντα θα μας τον θυμίζουν.

Τώρα όπως ανέφερα και ποιό πάνω σχετικά με το πώς φτιαχνόντουσαν τα εξώφυλλα-αφίσες χειροποίητες , η Βιργινία Αξιώτη,αντικαταστάτης απ το 2015 του Βασίλη Δημητρίου στο Αθήναιον,είχε πεί οτί χρησιμοποιεί λευκό στρατσόχαρτο. Αρχικά κολλάει τα φύλλα μεταξύ τους ώστε να έχουν το επιθυμητό μέγεθος και έπειτα τα περνάει με αστάρι για να μην απορροφηθούν κατευθείαν τα χρώματα και βαρύνει  το χαρτί, διότι λόγω της ευθραυστότητάς του μπορεί εύκολα να σκιστεί. Στη συνέχεια φτιάχνει στο Photoshop τη σύνθεση της αφίσας για οριζόντιο φόντο και με τη βοήθεια ενός προτζέκτορα την προβάλει στο στεγνωμένο χαρτί. το οποίο είναι στημένο στον τοίχο. Στη διαδικασία σχεδίασης, άλλες φορές σχεδιάζει με κάρβουνο το προσχέδιο και άλλες φορές φορές ξεκινάει κατευθείαν με πινελιές.  Τα χρώματα που χρησιμοποιεί είναι σκόνες και ακρυλικά, τα οποία δουλεύει σαν ακουαρέλα και αναμειγνύει με διαφανή κόλλα για να αποκτήσουν ελαστικότητα.

πηγη-protothema-24/7

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 Το 2022 έφυγε .Χρυσή  κινηματογραφική χρονιά δεν θα τη λέγαμε αλλά κάποια διαμαντάκια υπήρξαν. Ας τα δούμε αναλυτικά:  1) BLACK PHONE:  Μετ...