Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2019

 Ακολουθώντας τη μεγάλη παράδοση των road-movies, ο ικανότατος Ρίντλεϊ Σκοτ κάνει τη διαφορά με δυο ήρωες γυναίκες που παρατάνε τους άχρηστους άντρες τους και φεύγουν μ` ένα T-Bird του 1956. Δεν πρόκειται τόσο για φεμινιστικό ύμνο, αλλά για αναζήτηση τη   Οταν η ταινία βγήκε, υπήρχαν έντονες αντιδράσεις ότι η ταινία ήταν κατά των ανδρών. Ολοι συζητούσαν πόσο βίαιη ήταν η ταινία - και να φανταστείτε ότι μόλις είχε βγει το «Φονικό Οπλο». Ολοι στον Τύπο πίστευαν ότι η ταινία άλλαζε τα πάντα. Πως ξαφνικά θα γίνονταν ταινίες με φιλενάδες και γυναίκες ηρωίδες δράσης. Οτι η ταινία ξαναέγραφε την ιστορία του Χόλιγουντ.

Η Θέλμα, καταπιεσμένη νοικοκυρά, και η Λουίζ, επαγγελματίας σερβιτόρα, αποφασίζουν να προσφέρουν στον εαυτό τους ένα γουικέντ απόδρασης, που όμως μετατρέπεται σ' εφιάλτη.


Το φεμινιστικό αυτό road movie του Ρίντλεϊ Σκοτ (που βλέπεται εξίσου απολαυστικά και από το ανδρικό κοινό), αν και βασικά κινείται σε mainstream μονοπάτια, δεν καταφεύγει σε εύκολους συναισθηματισμούς και εκβιαστική συγκίνηση. Πετυχαίνει στο να σε ταυτίσει με τις πρωταγωνίστριες και μιλάει για αξίες, όπως αυτήν της αληθινής φιλίας που έχει γοητέψει πλήθος θεατών.


Η ταινία έγινε αμέσως μεγάλη καλλιτεχνική και εισπρακτική επιτυχία, καταφέρνοντας να είναι μία από τις μεγαλύτερες σε εισπράξεις ταινίες του 1991 και έλαβε 6 υποψηφιότητες για Όσκαρ κερδίζοντας εκείνο του Πρωτότυπου Σεναρίου. Και οι δύο πρωταγωνίστριες ήταν υποψήφιες στην κατηγορία Α' Γυναικείου Ρόλου αλλά έχασαν από την Τζόντι Φόστερ για το ρόλο της στην ταινία Η Σιωπή των Αμνών (The Silence of the Lambs, 1991).Με αφετηρία το βραβευμένο με Όσκαρ και Χρυσή Σφαίρα σενάριο της Κάλι Κούρι, ο Ρίντλεϊ Σκοτ εγκαταλείπει τους φωτισμένους με νέον δρόμους του Τόκιο («Μαύρη Βροχή», 1989) και ταξιδεύει στην αμερικανική επαρχία, για να αφηγηθεί την ιστορία δύο συνηθισμένων γυναικών που μπλέκουν σε ασυνήθιστες καταστάσεις:

Όταν στο πρότζεκτ πήρε μέρος ο Ρίντλεϊ Σκοτ, ως παραγωγός αρχικά, οι Μισέλ Φάιφερ και Τζόντι Φόστερ είχαν δεσμευτεί στους ρόλους .Οι Φάιφερ και Φόστερ όμως προχώρησαν σε άλλα πρότζεκτ. Οι ρόλοι τελικά κατέληξαν στις Τζίνα Ντέιβις, η οποία αρχικά έδωσε μάχη για να πάρει το ρόλο της Λουίζ και στη Σούζαν Σαράντον.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 Το 2022 έφυγε .Χρυσή  κινηματογραφική χρονιά δεν θα τη λέγαμε αλλά κάποια διαμαντάκια υπήρξαν. Ας τα δούμε αναλυτικά:  1) BLACK PHONE:  Μετ...