Σάββατο 15 Δεκεμβρίου 2018

Ανάμεσα στους κορυφαίους εκπροσώπους της έβδομης Τέχνης, ο Jean-Luc Godard με την τολμηρή ματιά και το ανήσυχο πνεύμα του, έκανε πράξη το προσωπικό του αξίωμα «μια ταινία μπορεί να έχει αρχή – μέση - τέλος, αλλά όχι απαραίτητα με αυτή τη σειρά». Γεννήθηκε στις 3 Δεκεμβρίου του 1930 στο Παρίσι και έζησε τα παιδικά του χρόνια μεταξύ Γαλλίας και Ελβετίας. Το 1949, o Jean-Luc Godard βρίσκεται στο Παρίσι για να σπουδάσει εθνολογία στη Σορβόννη. Εκεί θα γνωρίσει και θα συναναστραφεί με τους Κλοντ Σαμπρόλ, Φρανσουά Τρυφώ, Έρικ Ρομέρ και Ζακ Ριβέτ - τους κινηματογραφιστές δηλαδή που μετέπειτα θα στελεχώσουν το κίνημα της Νουβέλ Βαγκ (Nouvelle Vague).Πολλές ταινίες του Jean-Luc Godard αμφισβητούν και τους κώδικες του παραδοσιακού Χόλυγουντ μαζί με αυτές του Γαλλικού κινηματογράφου. Αρκετές του ταινίες εκφράζουν τις ακροαριστερές πολιτικές του απόψεις. Οι ταινίες του επίσης καταδεικνύουν τη γνώση του για την ιστορία του κινηματογράφου μέσω των αναφορών του σε παλαιότερες ταινίες. Επιπλέον οι ταινίες του Γκοντάρ συχνά αναφέρονται στον υπαρξισμό, μιας και ήταν μανιώδης αναγνώστης του υπαρξισμού και της Μαρξιστικής φιλοσοφίας. Η ριζοσπαστική του προσέγγιση στους κινηματογραφικούς κώδικες, στην πολιτική και τη φιλοσοφία, τον κατατάσσουν ως σκηνοθέτη με τη μεγαλύτερη επιρροή στο γαλλικό νουβέλ βαγκ. Ο Γαλλοελβετός σκηνοθέτης είναι συνώνυμο του πρωτοποριακού και πειραματικού σινεμά, καθώς την καριέρα του ως σκηνοθέτης την ξεκίνησε το 1960, ως πρωτεργάτης της Nouvelle Vague, προσπαθώντας να διαφοροποιηθεί από το κλασικό γαλλικό σινεμά που μέσα από τα Cahiers du Cinema στηλίτευε ως κριτικός. Δημιούργησε μία νέα οπτική του τι θα πει αφήγηση, διαρρηγνύοντας την κατεστημένη κινηματογραφική γλώσσα. Μέχρι που έγινε ο ίδιος κατεστημένο, οπότε διαφοροποιήθηκε, αρχικά με την ομάδα Dziga Vertov, κάνοντας ένα ξεκάθαρα πολιτικοποιημένο σινεμά, για να φθάσει από τα 90s μέχρι σήμερα σε ένα δοκιμιακό σινεμά, που δεν διασπά απλώς την αφήγηση, αλλά την απαρνείται, όπως στο «Eloge d’ Amour», «Notre Musique», «Film Socialisme».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 Το 2022 έφυγε .Χρυσή  κινηματογραφική χρονιά δεν θα τη λέγαμε αλλά κάποια διαμαντάκια υπήρξαν. Ας τα δούμε αναλυτικά:  1) BLACK PHONE:  Μετ...