Δευτέρα 1 Οκτωβρίου 2018

ν.
O Harold Faltermeyer, γεννημένος ως Hans Hugo Harold Faltermeier στις 5 Οκτωβρίου 1952) είναι Γερμανός μουσικοσυνθέτης και παραγωγός δίσκων, γνωστότερος για τη μουσική που έγραψε για τον κινηματογράφο, ιδίως για τις ταινίες Top Gun (σε συνεργασία με τον Giorgio Moroder) και Ο Μπάτσος του Μπέβερλι Χιλς, για τη μουσική των οποίων τιμήθηκε με δύο Βραβεία Grammy.

Ως μουσικοσυνθετης και παραγωγός δισκων, ο Faltermeyer  έχει συνεργασθεί με αρκετές και αρκετούς σταρ της ποπ, όπως οι Donna Summer, Αmanda Lear, Barbara Streisant, Blondie, Laura Braningan,Jennifer Rush, Bob Singer,Bonnie Tyler και Pet Shop Boys.
Ο Faltermeyer γεννήθηκε στο Μόναχο. Γονείς του ήταν ο Hugo Faltermeyer, εργολάβος οικοδομών, και η σύζυγός του Anelige, το γένος Smint. Με την ενθάρρυνση των γονέων του άρχισε να παίζει πιάνο από τα 6 του χρόνια. Τα παιδικά του χρόνια εκπαιδεύθηκε στην κλασική μουσική, ενώ ταυτόχρονα αναπτυσσόταν το ενδιαφέρον του για τη ροκ εντ ρολ. Σπούδασε πιάνο και τρομπέτα στη Μουσική Ακαδημία του Μονάχου. Περιμένοντας να αρχίσει πανεπιστημιακές σπουδές, έπιασε δουλειά σε ένα στούντιο ηχογραφήσεων και μέσα σε τρία χρόνια είχε την επιμέλεια της ηχογραφήσεως μεγάλων κλασικών έργων για λογαριασμό της σεβαστής «Deutsche Grammophon». Τότε, το 1978, ο Giorgio Moroder αναγνώρισε το ταλέντο του και τον έπεισε να έρθει στο Λος Άντζελες για να παίξει κeyboards και να ενορχηστρωσει την μουσική της ταινίας Το Εξπρές του Μεσονυχτίου. Οι Moroder και Faltermeyer συνέχισαν τη συνεργασία τους κατά την επόμενη δεκαετία  παράγοντας δίσκους της Donna Summer και αρκετών άλλων καλλιτεχνών. Σύντομα  Faltermeyer άρχισε να κερδίζει διεθνή φήμη, τόσο για την τεχνική εργασία ακριβείας, όσο και για τη δημιουργικότητά του στη χρήση της τεχνολογίας του συνθεσάιζερ.

Εκτός από την εργασία του ως παραγωγός δίσκων, ο Faltermeyer άρχισε να συμμετέχει όλο και περισσότερο στη μουσική ταινιών που έγραφε ο Μoroder (Το Εξπρές του Μεσονυχτίου, Foxes) και σύντομα προσλήφθηκε ο ίδιος ως συνθέτης, τόσο της μουσικής, όσο και ποπ τραγουδιών που ακούγονταν στην ταινία. Μία από τις πρώτες του μουσικές επενδύσεις θεωρείται και μία από τις καλύτερες: αυτή για την ταινία του 1984 Thief of Hearts, με αξιοσημείωτη ηλεκτρονική μουσική και τραγούδια γραμμένα για τη Μelissa Manchester, την Εlisabeth Daily κ.ά.. Αμέσως μετά ήρθε η μεγάλη του επιτυχία με τη μουσική (με επιρροές από τη hip hop και το breakdance) της ταινίας Ο Μπάτσος του Μπέβερλι Χιλς (1984), που περιελάμβανε μία παγκόσμια επιτυχία, το κομμάτι «Axel F».

Το επόμενο έτος, το θέμα για την ταινία Fletch επεξέτεινε τα γνώριμα ηλεκτρονικά «ηχητικά τοπία» του με πειραματικά εφέ κρουστών ενσωματωμένα στις κυρίως αναλογικές μελωδίες του synthesizer. Το 1988 ήταν υποψήφιος για Όσκαρ πρωτότυπου τραγουδιού, μαζί με τους Κeith Forsey και Bob Singer, για το «Shakedown» από την ταινία Ο Μπάτσος του Μπέβερλι Χιλς Νο 2.

«Μετά το Τάνγκο και Κας πήρα μια απόφαση: να επιστρέψω και να μεγαλώσω τα παιδιά μου στη Γερμανία, εκεί που γεννήθηκα», είπε ο Faltermeyer σε συνέντευξή του το 2006. Από το δικό του «Red Deer Studios Estate» στο Μόναχο συνέχισε να παράγει δίσκους και μουσική ταινιών, κυρίως για τη γερμανική αγορά.

Το 2002 πήγε στη Βιέννη, όπου μαζί με τον Ράινχαρντ Φέντριχ έγραψαν το μιούζικαλ Wake Up, το οποίο παιζόταν για σχεδόν δύο χρόνια στο περίφημο Θέατρο Ράιμουντ της Βιέννης. Το CD του έργου περιέχει μία ορχηστρική ουβερτούρα και 16 τραγούδια.

Ο Φάλτερμάγιερ επανασυνδέθηκε με τη μουσική επένδυση ταινιών το 2009, όταν τον προσέγγισε ο Κevin Smith, σκηνοθέτης της ταινίας Οι Μπάτσοι της Συμφοράς (Cop Out, 2010) με τον Μπρους Γουίλις, για να γράψει τη μουσική της.Ευχαριστώ τον πολύ καλό φίλο Βασίλη Τράπαλη για την βοήθεια του για το άρθρο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

  «ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΗ» – ΑΝΟΙΧΤΟ ΔΩΡΕΑΝ ΜΑΘΗΜΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ με την υπογραφή του Στέλιου Καλαθά Φέτος η  Συναισθηματική Διαλεκτική  σε κα...