Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2021

Η Κάθριν Χέπμπορν (Katharine Hepburn) ήταν κορυφαία αμερικανίδα ηθοποιός του θεάτρου και του κινηματογράφου. Ερμήνευσε πλήθος ρόλων, από ελαφρά κωμωδία έως έργα ρεπερτορίου και εισήγαγε στους ρόλους της ένα δυναμικό χαρακτήρα, μη αποδεκτό έως τότε από τις πρωταγωνίστριες του Χόλιγουντ. Τη χαρακτήριζε η ιδιόμορφη προφορά της υψηλής κοινωνίας της Νέας Αγγλίας και η ομορφιά ενός αγοροκόριτσου. Το 1999 το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου (AFI) την ανακήρυξε κορυφαία ηθοποιό της κλασικής εποχής του Χόλιγουντ. Με 4 Όσκαρ πρώτου ρόλου και 8 υποψηφιότητες κατέχει το απόλυτο ρεκόρ στην κατηγορία από όλους τους άνδρες και τις γυναίκες συναδέλφους της.


Η Χέμπορν απέφευγε τη δημοσιότητα στο μέτρο του δυνατού και αρνιόταν να ανταποκριθεί στις προσδοκίες της κοινωνίας του καιρού της για τις γυναίκες. Ήταν ειλικρινής, δυναμική, αθλητική και κυκλοφορούσε με παντελόνια, χρόνια προτού τα ανακαλύψουν οι γυναίκες. Έκανε ένα σύντομο γάμο στα νιάτα της, αλλά στη συνέχεια προτίμησε την ανεξαρτησία της, με αποτέλεσμα να την αποκαλούν «γεροντοκόρη του Χόλιγουντ». Με τον ασυνήθιστο τρόπο ζωής της και τους δυναμικούς χαρακτήρες που ερμήνευσε στην οθόνη, η Χέπμπορν συνόψισε τη «σύγχρονη Αμερικανίδα» του 20ού αιώνα.


Από την πρώτη κιόλας ταινία της, στις αρχές της δεκαετίας του 1930, η Κάθριν Χέπμπορν φαινόταν πλασμένη από την «πάστα» των σταρ. Ηταν η «Τραγωδία ενός πατέρα» («A Βill of Divorcement», 1932) με τον Τζον Μπάριμορ και «η Κάθριν Χέπμπορν εισβάλλει στη μεγάλη οθόνη σαν μια πνοή φρέσκου αέρα» θα έγραφε αργότερα για αυτήν ο ιστορικός του κινηματογράφου Τζόελ Φίνλερ. Ψηλή και αδύνατη, με έντονα ζυγωματικά και θεληματικό πιγούνι, η Χέπμπορν δεν είχε την όψη μιας γυναίκας ελκυστικής με τη συμβατική έννοια, αλλά μπορούσε να σε αιχμαλωτίσει με τον συνδυασμό κομψότητας, στυλ και ταλέντου που τόσο έντονα τη χαρακτήριζε. Στην ταινία «Αιδεσιμότατος Γκάβιν» («The Little Minister», 1934) υποδύεται μια Τσιγγάνα, ένα πλάσμα άγριο και ατίθασο, κρυμμένο στο δάσος. Oταν τη βλέπουμε να εμφανίζεται για πρώτη φορά στην οθόνη, μας δίνει την εντύπωση οφθαλμαπάτης – ένα στοιχειό προερχόμενο από κάποιον άλλον κόσμο. Πολύ σύντομα, έγινε σαφές ότι η Κάθριν Χέπμπορν θα διέφερε πολύ από τις σταρ της εποχής της. Τίποτε «τυπικό» δεν τη διέκρινε. Μόνον η Μέριλ Στριπ έχει καταφέρει κάτι παρόμοιο όλα αυτά τα χρόνια (είναι η μόνη που την ξεπέρασε σε υποψηφιότητες για Οσκαρ). Επίσης, σύντομα πιστοποιήθηκε ότι η τόλμη της θα γινόταν ένα από τα πιο ισχυρά όπλα στην καριέρα της Χέπμπορν, το οποίο, όμως, μπορούσε να στραφεί και εναντίον της.


Από τη μία πλευρά, μετρούσε ταινίες με τεράστια δημοτικότητα και εισπράξεις στα ταμεία – «Οι τέσσερις κόρες του δρος Μαρτς» («Little Women», 1933), «Alice Adams» (1935), «Το ξημέρωμα της δόξης» («Morning Glory», 1933), για το οποίο κέρδισε το πρώτο της Οσκαρ. Και από την άλλη ήταν μια σκεπτόμενη διανοούμενη με έντονη προσωπικότητα και ποιότητα, μια φεμινίστρια και ακτιβίστρια – στοιχεία που αντανακλώνταν στη δουλειά της: το 1935, στη «Σίλβια Σκάρλετ», μεταμφιέστηκε σε αγόρι (Σιλβέστερ). Υποδύθηκε τη βασίλισσα της Σκωτίας το 1936 στη «Μαρία Στιούαρτ». Και αργότερα, την ίδια χρονιά, ο κόσμος την είδε σουφραζέτα στο «A Woman Rebels».

Ολες αυτές οι ταινίες δεν είχαν επιτυχία στις αίθουσες και ενόχλησαν τόσο τους κριτικούς όσο και το κοινό. Ηταν μια δύσκολη περίοδος για την ηθοποιό, που είδε να κινδυνεύει το συμβόλαιό της με το στούντιο της RKO, έναν κολοσσό της εποχής. Οι αιθουσάρχες την αποκαλούσαν «δηλητήριο των ταμείων». Η ειρωνεία δε είναι ότι η ταινία που έφερε την οριστική ρήξη της με την RKO ήταν το αριστούργημα του Χάουαρντ Χοκς «Η γυναίκα με τη λεοπάρδαλη» («Bringing Up Baby», 1938), μια σουρεαλιστική κωμωδία, πολύ αστεία και πολύ αβανγκάρντ για την εποχή της, στην οποία η Χέπμπορν συμπρωταγωνιστεί με τον Κάρι Γκραντ και μια λεοπάρδαλη: μια ταινία όμως που επανεκτιμήθηκε με τα χρόνια και σήμερα πολύς κόσμος μνημονεύει αμέσως όταν αναφέρεται στην πρώτη περίοδο της καριέρας της ηθοποιού.

Το 1942 κυκλοφόρησε η ταινία “Η Γυναίκα της Χρονιάς”, στην οποία συμπρωταγωνιστούσε με τον Σπένσερ Τρέισι. Όταν γνωρίστηκαν για πρώτη φορά στα γυρίσματα, η Χέπμπορν σχολίασε ότι ήταν λίγο ψηλή για εκείνον και ο Τρέισι απάντησε: “Μην ανησυχείτε δεσποινίς Χέμπορν, θα σας φτιάξω εγώ”. Ήταν η αρχή του μεγαλύτερου έρωτα της ζωής της. Έμειναν μαζί μέχρι το θάνατο του Τρέισι, 25 χρόνια αργότερα και ήταν ερωτευμένοι μέχρι την τελευταία στιγμή. Δεν παντρεύτηκαν ποτέ όμως, γιατί ο Τρέισι ήταν καθολικός και αρνούνταν να πάρει διαζύγιο απ’ τη σύζυγό του. Συνεργάζονταν και κινηματογραφικά με τεράστια επιτυχία. Το δίδυμο Χέπμπορν – Τρέισι ήταν ένα από τα πιο δημοφιλή στο Χόλιγουντ. Η Χέπμπορν υποδυόταν πάντα τη δυναμική, ανεξάρτητη επαγγελματία που ερωτεύεται τον τραχύ, αλλά ήρεμο Τρέισι και μαθαίνει πώς να φέρεται σαν γυναίκα. Η τελευταία τους συνεργασία ήταν η ταινία “Μάντεψε ποιος θα ‘ρθει το βράδυ”, που κυκλοφόρησε το 1967. Ο Τρέισι πέθανε λίγες μέρες μετά το τέλος των γυρισμάτων και η Χέπμπορν ήταν δίπλα του μέχρι την τελευταία στιγμή. Η Χέπμπορν κέρδισε το δεύτερο Όσκαρ της καριέρας της για την ερμηνεία της στην ταινία, ενώ ο Τρέισι ήταν υποψήφιος για το βραβείο καλύτερου ηθοποιού....


Η Κάθριν Χέπμπορν είναι ένας χολυγουντιανός θρύλος, η μοναδική ηθοποιός που έχει βραβευτεί με τέσσερα Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου. Δεν εμφανίστηκε ποτέ να τα παραλάβει στην τελετή των Όσκαρ και χρόνια αργότερα, αποκαλύφθηκε ότι τα είχε παρατήσει σε ένα ντουλάπι στην κουζίνα της.


Πέθανε εννιά χρόνια αργότερα, το 2003, σε ηλικία 96 ετών.


Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/kathrin-chepmporn-to-agorokoritso-pou-ntinotan-me-antrika-roucha-egine-i-monadiki-ithopios-pou-kerdise-4-oskar-den-ta-parelave-pote-ke-epeze-se-tenies-mechri-ta-vathia-geramata/


Πηγή:Sansimera.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

  «ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΗ» – ΑΝΟΙΧΤΟ ΔΩΡΕΑΝ ΜΑΘΗΜΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ με την υπογραφή του Στέλιου Καλαθά Φέτος η  Συναισθηματική Διαλεκτική  σε κα...