Πέμπτη 28 Μαρτίου 2019

Κουέντιν Ταραντίνο:Το πιο απολαυστικό καλόπαιδο της σκηνοθεσίας .Μόλις οχτώ μεγάλου μήκους ταινίες μέσα σε μία 20ετία, αλλά τέτοια συνέπεια και ύφος να μεταφέρει τις εμμονές του στον κινηματογράφο, που δημιούργησε αβίαστα ένα αιματηρό, βίαιο, απολαυστικά σινεφίλ σύμπαν που έχει φανατικούς ακόλουθους. Ληστείες που αποτυγχάνουν παταγωδώς, εθισμοί που σου «καίνε» το μυαλό, ρετρό απατεωνιές, εκδικητικές νύφες, θανατηφόρα αυτοκίνητα, ο Β' Παγκόσμιος «αλλιώς», ένας σαδιστής ΝτιΚάπριο και μισητοί οχτώ.Ο Κουέντιν Ταραντίνο γίνεται 56: Είναι τελικά ιδιοφυία ή απλά σαλεμένος;Όταν συζητάει κανείς για τον Ταραντίνο, το ζήτημα είναι πάντα ένα: Κάνει κινηματογράφο ή μας δουλεύει όλους;
Κάθε πιθανή απάντηση είναι σωστή, αλλά ότι κι αν κάνει, το κάνει πάρα πολύ ωραία. Τόσο ωραία που εξακολουθεί μετά από τόσες ταινίες να κάνει τους πάντες ν' αναρωτιούνται.Τους πάντες εκτός από την ίδια τη βιομηχανία του κινηματογράφου που γενικά τον αποπαίρνει συστηματικά, και δεν έχει και πολύ άδικο. Πριν από λίγα χρόνια ο Ταραντίνο είχε ζητήσει να σκηνοθετήσει μια ταινία Μποντ. Εισέπραξε ένα ηχηρό «όχι». Λογικό. Πόσο αιματοκύλισμα να αντέξει ο δύστυχος πράκτορας;Είναι ένας από τους πιο διάσημος νέους σκηνοθέτες, που βρίσκονταν πίσω από την επανάσταση του ανεξάρτητου κινηματογράφου της δεκαετίας του '90, πασίγνωστος για την γρήγορη ομιλία του, τις γνώσεις του για όλες τις εξελίξεις στον χώρο του κινηματογράφου καθώς και για τις εγκυκλοπαιδικές του γνώσεις γύρω από τον κλασικό αλλά και πειραματικό κινηματογράφο.Ο Κουέντιν Ταραντίνο γεννήθηκε στις 27 Μαρτίου του 1963 και πέρασε τα νεανικά του χρόνια μπροστά από μια οθόνη. Έβλεπε γουέστερν, κωμωδίες, δράματα, ταινίες ευρωπαϊκές, αμερικάνικες και ασιατικές, ασπρόμαυρες και έγχρωμες. Παράτησε το σχολείο σε ηλικία 15 χρόνων και αφού εργάστηκε λίγο καιρό ως ταξιθέτης σε σινεμά με πορνό, κατέληξε στο βίντεο κλαμπ «Video Archive». Για τα επόμενα πέντε χρόνια εντυπωσίαζε τους πελάτες, αλλά και τους συναδέλφους του, με τις τρομακτικά λεπτομερείς γνώσεις του για χιλιάδες ταινίες....
Λάτρευε το σινεμά και προσπαθούσε εναγωνίως να βρει μια ευκαιρία για να μεγαλουργήσει. Στα 24 του χρόνια, το 1987, έγινε βοηθός σε μια βιντεοταινία με αεροβικές ασκήσεις του Ντολφ Λούντγκρεν. Το 1988 συμμετείχε στη δημοφιλή σειρά Τα χρυσά κορίτσια, υποδυόμενος ένα σωσία του Έλβις Πρίσλεϊ. Μάλιστα εμφανίστηκε φορώντας τα δικά του ρούχα, διότι δε δέχτηκε να φορέσει μια από τις στολές της παραγωγής και προκάλεσε αντιδράσεις. Χρειαζόταν να περιμένει τέσσερα χρόνια ακόμη, ώστε να του δοθεί η ευκαιρία να στήσει το μεγάλο του κόλπο.Με σχεδόν μηδαμινή εμπειρία ο Κουέντιν Ταραντίνο σκηνοθέτησε την πρώτη του ταινία, το Reservoir Dogs (1992). Είχε εξασφαλίσει μερικά χρήματα πουλώντας το σενάριο της ταινίας Ιλιγγιώδης έρωτας (1993) και βρίσκοντας μερικούς χορηγούς. Το κεφάλαιο βέβαια ήταν τόσο χαμηλό που οι ηθοποιοί φορούσαν δικά τους ρούχα σε πολλές σκηνές, για να μην πληρώσει η παραγωγή για κοστούμια. Μάλιστα, γυρίστηκε σε 35 μόλις μέρες και θεωρείται από τις σπουδαιότερες ταινίες που πραγματεύονται ληστεία. Με το «Pulp Fiction», ο Ταραντίνο κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα στο φεστιβάλ των Κανών και έγινε ένας από τους πιο ενδιαφέροντες σκηνοθέτες του Χόλιγουντ. Από το 1994 μέχρι σήμερα έχει σκηνοθετήσει μόλις έξι ταινίες, πολύ λίγες σε σχέση με τους περισσότερους σκηνοθέτες. Όμως, όλες έχουν αποκτήσει ένα φανατικό κοινό, που αναμένει με αγωνία την επόμενη....
Εκτός όμως από σκηνοθέτης, είναι σεναριογράφος και ηθοποιός. Έχει πάρει δύο Όσκαρ για τα σενάρια των ταινιών «Pulp Fiction» και «Django Unchained». Το 1996 συνεργάστηκε με τον στενό του φίλο, Ρόμπερτ Ροντρίγκεζ, στην ταινία «From Dusk till Dawn». Σκηνοθέτησε ο Ροντρίγκεζ, ενώ ο Ταραντίνο έγραψε το σενάριο και πρωταγωνίστησε μαζί με τους Τζορτζ Κλούνεϊ και Χάρβι Καϊτέλ. Υποδύθηκε τον έναν από τους δύο αδελφούς Γκέκο, εγκληματίες και δολοφόνους, που στην προσπάθειά τους να αποδράσουν στο Μεξικό, απαγάγουν μία οικογένεια. Καταλήγουν σε ένα νυχτερινό κέντρο, όπου τους υποδέχονται δεκάδες πανέμορφες γυναίκες. Γρήγορα όμως αντιλαμβάνονται ότι οι μυστηριώδεις χορεύτριες είναι τερατόμορφοι βρυκόλακες που τους επιτίθενται και οι πρωταγωνιστές προσπαθούν να τους αντιμετωπίσουν....
Μοντέρνος δημιουργός που με τις μη γραμμικές ιστορίες του, αξιομνημόνευτους διαλόγους και ωμή βία, έφερε νέες ιδέες στα συνηθισμένα αρχέτυπα των αμερικανικών ταινιών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 Το 2022 έφυγε .Χρυσή  κινηματογραφική χρονιά δεν θα τη λέγαμε αλλά κάποια διαμαντάκια υπήρξαν. Ας τα δούμε αναλυτικά:  1) BLACK PHONE:  Μετ...