Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2019

Η ταινία του Μελ Γκίμπσον «Apocalypto», η οποία ήταν υποψήφια για 16 βραβεία ... Ο Γκίμπσον είχε αρχίσει να σχεδιάζει το «Αpocalypto”, όταν ακόμα βρισκόταν στα γυρίσματα της ταινίας «Τα πάθη του Χριστού». Αν και κατηγορήθηκε ότι παρουσίαζε υπερβολικά βίαιους τους Μάγια, είχε προσλάβει καθηγητές Πανεπιστημίου που είχαν μελετήσει τον πολιτισμό τους, ώστε η ταινία να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο πιστή στην ιστορική πραγματικότητα.... Η ταινία διαθέτει ένα καστ των Ιθαγενών του Μεξικού και αμερικανών γηγενών ηθοποιών που αποτελείται από τον Ρούντι Γιάνγκμπλαντ, Ραούλ Τρουχίγιο, Μάιρα Sérbulo, Ντάλια Hernández, Ίαν Uriel, Gerardo Taracena, Rodolfo Palacios, Bernardo Ruiz Χουάρες, Ammel Ροντρίγκο Μεντόζα, Ρικάρντο Ντίαζ Μεντόζα και τον Ισραήλ Κοντρέρας. Παρόμοια με την προηγούμενη ταινία του Γκίμπσον Τα Πάθη του Χριστού, όλοι οι διάλογοι είναι σε μια σύγχρονη προσέγγιση της αρχαίας γλώσσας. Εδώ η γλώσσα της ταινίας χρησιμοποιεί την Yucatec Μάγια, με την αγγλική και τις άλλες γλώσσες να υπάρχουν ως υπότιτλοι, οι οποίες αναφέρονται ορισμένες φορές στη γλώσσα ως Μάγια.Η τέταρτη ταινία που σκηνοθετεί, το Apocalypto, συνδυάζει τις μόνιμες επωδούς, δηλαδή τη βία και την οικογένεια, με τη μεταφυσική του απορία μήπως η απώλεια της πολιτισμένης κοινωνίας συνδέεται με την υβριστική συμπεριφορά του ανθρώπου προς τα θεία. Με ρεαλιστικούς όρους και μια βιωμένη δομή για το πώς πρέπει να γυρίζεται μια περιπέτεια, όποιο κι αν είναι το θέμα της, ο Γκίμπσον δεν παραλείπει να εφαρμόσει όλους τους κανόνες της δράσης στο Apocalypto, το οποίο θυμίζει πολύ το Μαντ Μαξ και τον Φυγά μεταφερμένα σε παρελθούσα εποχή, με διάλογο στη νεκρή γλώσσα των Μάγια. Το φοβισμένο όραμα του Τζάγουαρ Ποου (Πάτημα Ιαγουάρου), ενός από τους δυναμικότερους και σεβαστούς κυνηγούς μιας φιλήσυχης φυλής Μάγια, θα γίνει πραγματικότητα ένα ζεστό πρωινό, όταν το χωριό θα δεχτεί την φονική επίθεση μανιασμένων ιθαγενών. Οι γυναίκες της φυλής θα βιαστούν, τα παιδιά θα εγκαταλειφθούν στην τύχη τους και οι άντρες, θα οδηγηθούν αλυσοδεμένοι είτε στο σκλαβοπάζαρο είτε στο θυσιαστήριο. Ο Τζάγκουαρ Πόου, που βρίσκεται ανάμεσα στους αιχμάλωτος, βαδίζει στο άγνωστο, έχοντας δώσει την υπόσχεση να επιστρέψει για να διασώσει την εγκυμονούσα γυναίκα του και τον γιο του, που έχει κρύψει με ασφάλεια σε ένα βαθύ πηγάδι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 Το 2022 έφυγε .Χρυσή  κινηματογραφική χρονιά δεν θα τη λέγαμε αλλά κάποια διαμαντάκια υπήρξαν. Ας τα δούμε αναλυτικά:  1) BLACK PHONE:  Μετ...