Δευτέρα 26 Νοεμβρίου 2018

Βέρνερ Χέρζονγκ.Ο μόνος σκηνοθέτης που γύρισε μια ταινία για καθεμία από τις επτά ηπείρους, ο Βέρνερ Χέρτζογκ, μεγάλωσε απομονωμένος από τον υπόλοιπο κόσμο σ’ ένα ορεινό χωριό της Βαυαρίας. Ήταν γιος ενός απόντος Γερμανού πατέρα και μιας στοργικής μητέρας από την Κροατία. Η μυθομανία άρχισε από νωρίς. Ο Χέρτζογκ υποστηρίζει ότι βρέφος μερικών ημερών ακόμη κόντεψε να σκοτωθεί, όταν οι Σύμμαχοι βομβάρδισαν το χωριό του και θρυμματίστηκε ένας φεγγίτης στο δωμάτιό του.... ταξιδευτής των παράδοξων εικόνων Βέρνερ Χέρτζογκ, είναι ένας απρόβλεπτος και πάντα ανήσυχος κινηματογραφιστής. Γεννημένος στις 5 Σεπτεμβρίου του 1942, στο Μόναχο της Γερμανίας, ο 75χρονος σκηνοθέτης, παραμένει ένας εξερευνητής δημιουργός, στρέφοντας την κάμερά του σε ανθρώπινες ιστορίες που ευαισθητοποιούν και ενεργοποιούν συνειδήσεις. Πολυσχιδής και ακούραστος, ο Χέρτζογκ συνεχίζει ακάθεκτος να μεγαλουργεί, να συνθέτει, αποσυνθέτει και ανασυνθέτει τον κινηματογραφικό του εαυτό, μέσα από ταινίες μυθοπλασίας, αλλά και ντοκιμαντέρ. Άλλωστε, το ομολογεί και ο ίδιος: «Είμαι οι ταινίες μου».Θεωρείται ένας από τους εκπροσώπους του Νέου Γερμανικού Κινηματογράφου, έχοντας γυρίσει πολλές ταινίες και ντοκιμαντέρ. Ως σκηνοθέτης, φημίζεται ότι κακομεταχειρίζεται και βασανίζει τους ηθοποιούς του.
Γύρισε τις πρώτες επτά ταινίες του, με μια κάμερα 35 χιλιοστών που έκλεψε από την Κινηματογραφική Σχολή του Μονάχου. Για να χρηματοδοτήσει τα έργα του, ο Χέρτζογκ δούλευε τις νύχτες ως συγκολλητής σε εργοστάσιο χάλυβα.... Η διεθνής ανγνώριση ήρθε γρήγορα με την ταινία “Αγκουίρε, η Μάστιγα του Θεού” το 1972. Αυτή η ιστορία για τους Ισπανούς κονκισταδόρες, που γυρίστηκε στο τροπικό δάσος του Περού, ήταν η πρώτη από τις πέντε επιτυχημένες συνεργασίες του με τον άλλοτε συγκάτοικό του, τον ατίθασο Γερμανό ηθοποιό, Κλάους Κίνσκι.... Στα πιο γνωστά του έργα, από το “Φιτσκαράλντο” στο “Αγκίρε, η Οργή του Θεού”, κι από το “Fata Morgana”, στα πιο πρόσφατα “Grizzly Man”, “Άσπρο Διαμάντι” και “The Wild Blue Yonder”, o Χέρτζογκ στρέφει τον φακό του σε ιδιαίτερα χαρισματικές φιγούρες και αφηγείται την επίμονη και ενδόμυχα «θεαματική» αντιπαράθεση ανάμεσα στις βαθύτερες ανάγκες του Ανθρώπου και στην παθητική, αλλά και πεισματική αντίσταση της Μητέρας Φύσης, με φόντο τα συγκλονιστικά τοπία και την συχνά πυκνά σκληρή αδιαφορία των στοιχείων της φύσης και του ζωικού βασιλείου, όταν αυτά βρεθούν ανάμεσα στην κάμερα και στον στόχο της.Στην Αυγή της Απόδρασης (1996), γύρισε χρονολογικά ανάποδα την ταινία, έτσι ώστε να φαίνεται ότι οι αιχμάλωτοι πρωταγωνιστές χάνουν βάρος, ενώ στην πραγματικότητα κέρδιζαν, μια και αυτό ήταν πιο εύκολο να συμβεί, από το να χάσουν όλοι, σωματικό βάρος. Στο άπαιχτο στην χώρα μας, My Son, my son, What have you done? (2009), γύρισε σκηνές στην Κίνα στα κρυφά, χωρίς την απαραίτητη κρατική άδεια. Στο Heart of Glass του 76, όλοι οι ηθοποιοί του έπαιζαν υπό την επήρεια της ύπνωσης για να πετύχουν το επιθυμητό κατ αυτόν, αποτέλεσμα. To 1979 ο Βέρνερ Χέρτσογκ γύρισε ένα εντελώς διαφορετικής αισθητικής ριμέικ, το «Νοσφεράτου: Ο Δράκουλας της Νύχτας» («Nosferatu the Vampyre» ή, στα γερμανικά, «Nosferatu: Phantom der Nacht») που αγαπήθηκε εξίσου από τους κινηματογραφόφιλους. Πρωταγωνιστούν οι Κλάους Κίνσκι, Ιζαμπέλ Ατζανί και Μπρούνο Γκανς, ενώ κάποια πλάνα έχουν παραμείνει ίδια, ως φόρος τιμής στον Μουρνάου.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 Το 2022 έφυγε .Χρυσή  κινηματογραφική χρονιά δεν θα τη λέγαμε αλλά κάποια διαμαντάκια υπήρξαν. Ας τα δούμε αναλυτικά:  1) BLACK PHONE:  Μετ...